Komisja Europejska rozpoczęła niedawno realizację nowego zobowiązania do zielonej konsumpcji, pierwszej inicjatywy realizowanej w ramach nowego programu na rzecz konsumentów. Deklaracja ekologicznej konsumpcji jest częścią Europejskiego paktu klimatycznego, który jest ogólnounijną inicjatywą zapraszającą ludzi, społeczności i organizacje do udziału w działaniach na rzecz klimatu i budowania bardziej ekologicznej Europy. Podpisujące się pod tym firmy obiecują przyspieszyć swój wkład w zieloną transformację. Zobowiązania zostały opracowane wspólnym wysiłkiem Komisji i przedsiębiorstw. Ich celem jest przyspieszenie wkładu przedsiębiorstw w trwałe ożywienie gospodarcze oraz budowanie zaufania konsumentów do ekologiczności firm i produktów. Colruyt Group, Decathlon, LEGO Group, L’Oréal i Renewd to pierwsze pionierskie przedsiębiorstwa, które biorą udział w tym pilotażowym projekcie. Funkcjonowanie Zobowiązań Zielonej Konsumpcji zostanie ocenione za rok od teraz, zanim podjęte zostaną kolejne kroki. Czytaj dalej
Niepewność gospodarcza wywołała burzę powiązanych ze sobą ryzyk opisanych w zeszłorocznym opracowaniu „Risk in Focus” w nowych kierunkach w roku 2023. Organizacje zmagają się obecnie…
Pobierz Whitepaper