Niedawno Komisja Europejska ogłosiła nowy program na rzecz konsumentów, aby umożliwić im odgrywanie aktywnej roli w ekologicznej i cyfrowej transformacji. Agenda dotyczy również sposobów zwiększenia ochrony i odporności konsumentów w trakcie i po pandemii COVID-19, która przyniosła znaczące wyzwania wpływające na codzienne życie konsumentów. Mówiąc konkretniej, agenda przedstawia priorytety i kluczowe punkty działań, które należy podjąć w ciągu najbliższych 5 lat wraz z państwami członkowskimi na szczeblu europejskim i krajowym. Obejmuje to między innymi nowy wniosek prawny mający na celu zapewnienie konsumentom lepszych informacji na temat zrównoważonego rozwoju, dostosowanie istniejących przepisów do transformacji cyfrowej, a także plan działania dotyczący bezpieczeństwa produktów z Chinami.
Niepewność gospodarcza wywołała burzę powiązanych ze sobą ryzyk opisanych w zeszłorocznym opracowaniu „Risk in Focus” w nowych kierunkach w roku 2023. Organizacje zmagają się obecnie…
Pobierz Whitepaper